Minggu, 08 November 2015

Apa Di Bumi Adakah diatom Bumi?

Apa Di Bumi Adakah diatom Bumi?

DE atau "kotoran", seperti yang disebut oleh ramai, telah digunakan oleh orang-orang selama bertahun-tahun untuk pembersihan kolon, detoksifikasi, anti-parasit dan sebagai selamat, organik, racun serangga semulajadi. Bagi kira-kira 4,000 tahun, orang Cina dan orang-orang Mesir telah dibersihkan DE dalam bijian mereka untuk melindungi mereka daripada dirosakkan oleh kelembapan, acuan dan perosak. Proses-proses ini memastikan mereka kering dan menolak atau membunuh perosak yang tidak diingini.

Jadi apa sebenarnya DE? Diatom bumi adalah putih sedimen rock pasi dibina sejak eon dan eon oleh tinggalan rangka fosil diatom. Ini pembentukan batu fosil dipanggil diatomit. Diatom adalah salah satu jenis yang paling biasa fitoplankton, alga unisel berarti. Sel-sel diatom 'encased dalam dinding sel unik yang diperbuat daripada silika, dalam bentuk silikon dioksida. Sedimen ini batu dihancurkan dan dikisar menjadi tepung seperti konsisten dan dengan itu ia juga dikenali sebagai fosil Shell Flour.

Silika merupakan bahan mineral utama yang penting kepada semua hidupan - haiwan, tumbuh-tumbuhan dan manusia. Dr. Adolf Butenandt 1939 Harga Nobel pemenang, membuktikan bahawa "kehidupan tidak boleh wujud tanpa silika". Dr. Barbara Hendel menyatakan bahawa "Silika merupakan unsur surih yang paling penting dalam kesihatan manusia". Perma-Guard Air Segar Makanan Gred diatom bumi mengandungi 89-95% silika amorfus dan 14 + mineral surih yang penting.

Ia adalah penting untuk mengetahui bahawa silika amorfus adalah berbeza daripada silika kristal. Makanan Gred diatom bumi silika amorfus adalah silikon dioksida dalam ia adalah semula jadi yang berlaku negeri. A mineral utama yang bersama-wujud dengan mineral surih yang penting seperti kalsium, tembaga, besi, kalium, natrium, titanium, boron, mangan, tembaga dan zirkonium. Ini adalah mineral setiap mamalia di planet ini perlu untuk hidup. Ia menjadi kristal apabila ia terdedah kepada haba yang melampau melalui aktiviti gunung berapi atau cara pembuatan komersial. Silika berhablur yang digunakan dalam sistem penapisan seperti yang terdapat di kolam renang, akuarium, dan sebagainya ... Borang ini amat berbahaya apabila dihidu atau ditelan dan tidak mesra alam.

Makanan Gred DE digunakan sebagai: Animal Feed Additive, Anti-caking Ejen, Inert Carrier, Grain Storage Protectant, Trace Mineral Tambahan untuk kedua-dua haiwan dan manusia dan makanan gred racun serangga. Berjaya melahirkan dalam tanah, ia menyediakan bumi dengan mineral yang amat diperlukan dan keliangan meningkatkan kesuburan dan kebun tanah.

Dalam buku beliau, "Going Green Menggunakan diatom Bagaimana-untuk Tips", Tui Rose, seorang ibu prihatin dan jururawat berdaftar, tidak cemerlang dalam menyediakan data dan sumber fakta berasaskan DE. Ia adalah sebuah buku panduan mudah untuk menggunakan alternatif yang lebih selamat, mineral semula jadi, makanan gred racun serangga dengan lebih 101 kegunaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar