Minggu, 08 November 2015

The Great Pertempuran Antara Ubat Herba dan Ubat-ubatan preskripsi - Tidak boleh Mereka Bersama Wujud?

The Great Pertempuran Antara Ubat Herba dan Ubat-ubatan preskripsi - Tidak boleh Mereka Bersama Wujud?

Telah ada pertempuran berlaku antara ubat-ubatan herba atau alternatif dan ubat-ubatan preskripsi sejak awal ubat preskripsi pertama kali dihasilkan. Orang-orang yang sentiasa menjadi peguambela untuk ubat-ubatan alternatif telah berhujah selama ini tentang bagaimana mereka jauh lebih selamat dan mempunyai kuasa yang sama seperti ubat-ubatan preskripsi.

Untuk mencuba dan memahami pertempuran yang anda perlu memahami perbezaan antara kedua-dua. Ubat-ubatan herba yang diambil hanya daripada tumbuhan manakala ubat-ubatan preskripsi biasanya dibuat dengan menggunakan bahan kimia sintetik. Apabila ia datang kepada yang terbaik, ia benar-benar sukar untuk mengatakan kerana kedua-dua mereka mempunyai sisi baik dan sisi buruk.

Apabila ia datang kepada kos, lebih banyak kali daripada tidak ubat-ubatan alternatif akan kos banyak yang kurang daripada ubat-ubatan yang dibeli melalui preskripsi. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan preskripsi adalah umumnya lebih kuat daripada rakan-rakan herba, jadi jika seseorang itu bersandar kepada ubat-ubatan herba dan perlu mengambil mereka dalam tempoh masa yang panjang anda masih perlu membayar jumlah wang yang baik walaupun herba ubat-ubatan.

Selagi ubat-ubatan preskripsi yang digunakan seperti yang diarahkan, keselamatan mereka adalah sangat tinggi dan sepatutnya tidak ada apa-apa yang perlu dibimbangkan. Begitu juga dengan ubat-ubatan herba. Jadi kepentingan mengikuti arahan kerana jika sama ada bentuk arahan ubat tidak dipatuhi seseorang terikat untuk menghadapi beberapa masalah. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes ubat-ubatan preskripsi boleh dianggap lebih selamat kerana mereka mempunyai jumlah standard bahan kimia di dalamnya dan tidak ada bahan-bahan rawak kerana mungkin terdapat dalam ubat herba yang boleh meningkatkan kebarangkalian pesakit yang mempunyai masalah. Sebab untuk ini, ia bahawa banyak ubat-ubatan herba boleh mengandungi pelbagai kekotoran yang berbeza, ubat-ubatan preskripsi sesuatu yang tidak. Apabila mengambil ubat herba anda boleh terdedah kepada racun perosak, air yang tercemar di dalam tanah herba ditanam dalam dan bahan kimia tak diketahui lain yang mungkin telah mendapat ke dalam loji itu sendiri.

Keputusan yang anda mungkin akan mendapat dari kedua-dua ubat-ubatan herba dan preskripsi akan berbeza-beza dari seorang ke seorang. Ubat-ubatan herba walaupun mungkin berbeza-beza lebih kerana mereka tidak dikawal selia atau sebagai seragam kerana ubat-ubatan preskripsi. Preskripsi datang dalam dos yang tepat dengan jumlah yang tertentu potensi dalam setiap preskripsi. Dengan perubatan herba terdapat banyak faktor yang mungkin mempengaruhi potensi herba seperti cuaca dan tanah adalah dua pengaruh itu. Oleh kerana potensi yang lebih lemah dalam ubat-ubatan herba keputusan akan menjadi lebih perlahan juga.

Risiko kesan sampingan ada yang yang boleh menyebabkan jenis buruk tindak balas serta reaksi alahan kedua-dua preskripsi dan ubat-ubatan herba berjalan. Secara amnya, ubat-ubatan preskripsi akan menyebabkan kesan sampingan yang jauh lebih teruk berbanding ubat-ubatan herba kerana ubat preskripsi adalah lebih kuat daripada ubat-ubatan herba. Tetapi sekali lagi ubat-ubatan preskripsi mempunyai garis dan amaran sistem yang jauh lebih baik daripada apa yang datang dengan ubat-ubatan herba.

Kedua-dua ini boleh mempunyai kesan kepada mereka sendiri ke atas alam sekitar juga. Jika salah yang dilakukan tidak betul ia boleh memberi kesan kepada alam sekitar. Sebagai contoh, jika ubat-ubatan herba yang diternak secara tidak wajar ia boleh menyebabkan kekurangan tanah, lebih penuaian serta kehilangan habitat. Ubat-ubatan preskripsi kadang-kadang boleh menyebabkan sisa berbahaya, menggunakan sehingga banyak bekalan tenaga dan menyebabkan lebih banyak sampah dengan pembungkusan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar