Minggu, 08 November 2015

Kapal Tenggelam: Kematian, Dying dan Perubatan Cina

Kapal Tenggelam: Kematian, Dying dan Perubatan Cina

Ia adalah malam Jumaat, dan Dan Jones diranjang kematian. Dalam 70-an penuh dengan kanser pankreas, lima daripada kita memberi penghormatan kami dengan 15 minit meditasi senyap.

Dan telah menjadi panduan mahir untuk kumpulan lelaki saya salah Sabtu di sebuah rumah jerami jaminan di masa lalu Y di Oak Hill. Terpanggang dalam fikiran saya adalah ingatan mata menghantui beliau jelas dan tangan saya menggenggam indeks terulur dan jari tengah. Intuitif, dia bertanya, "Siapa yang khianat terhadap engkau?" Beliau memegang ruang, membolehkan saya untuk memerah keras yang saya dapat semasa gunung berapi mendalam dikebumikan kemarahan meletus dari dalam aku ke Hill Country udara masih. Saya bersyukur kerana hari itu dan kehadiran mantap beliau.

Sekarang, di sini saya berada di perhimpunan nyalaan dengan panjang kali ini Austin psychotherapist dan perintis kumpulan lelaki. Saya mengambil keputusan untuk membuka mata, berehat mereka kepadanya kerana saya duduk di atas lantai. Beliau adalah di sebelah beliau di atas katil hospis ini, bernafas melalui mulut, membanting tulang untuk menghirup udara.

Tiba-tiba, kita beralih tempat di fikiran saya. Saya dan dia adalah saya. Saya sudah tua dan mati, kolam dalam kabus candu, memakan kanser organ-organ saya, bernafas seperti ikan keluar dari air. Saya terkejut. Tiba-tiba, saya menyakitkan memahami bahawa saya akan mati!

Saya bergelut untuk membuka mata dan terus visual membawanya dalam, tetapi daya yang kuat takut menang. Ia merasakan seolah-olah jari tidak kelihatan memaksa mata saya ditutup. Dalaman saya "hero" berjuang untuk sementara, tetapi akhirnya perkara yang paling baik yang saya dapati untuk diri sendiri adalah untuk membiarkan mata rapat. Petang itu, saya dengan jelas disaksikan dalam saya yang Tidak Takut untuk Look.

Kami semua dalam keadaan yang sama. Sebuah bot daging dan tulang. Dan bot-bot ini ditakdirkan untuk tenggelam. Mereka sentiasa ada dan akan sentiasa. Jadi apa hubungan anda ke kapal tenggelam ini? Bagaimana anda menghadapi Akhir tidak dapat dielakkan?

Amalan Dying Setiap Hari

Perubatan Cina menawarkan kedua-dua jemputan untuk mengkaji hubungan ini dan peta yang boleh memupuk keharmonian yang lebih besar dengan hubungan mati dan mati.

Rukun pertama Perubatan Cina adalah Meditasi. Dalam konteks ini, ia adalah langkah-langkah mudah:

Jeda semasa apa-apa "akhir" dalam hidup anda.
Renungkan soalan, "Bagaimana saya melakukan pengakhiran?"
Perhatikan bagaimana tenaga bergerak (gambaran wang bagi sensasi pemikiran, emosi, dan badan yang berlaku)
Berhenti dan menyiasat soalan "Bagaimana saya melakukan pengakhiran?" adalah permulaan untuk menemui bagaimana anda akan melakukan Kematian Besar. Dan oleh "pengakhiran," Maksud saya, hal-hal seperti perceraian, langkah, perubahan dalam pekerjaan, berhenti tabiat, tidur pada waktu malam, atau hanya berakhir sesi hangout dengan kawan. Ini adalah "kematian kecil" hidup biasa.

Langkah seterusnya adalah untuk memberi kesedaran sedar (tindakan mudah menyaksikan) kepada bagaimana anda bertindak balas kepada semua "kematian kecil" pengalaman setiap hari. Pada saat-saat ini, adakah anda mendapati diri anda mendapat sibuk atau bimbang? Adakah anda menghidupkan sitcom dan ruang keluar? Adakah anda melambatkan, dapatkan tenang dan mencerminkan? Adakah anda menjunam ke dalam jurang kekecewaan dan kerugian? Setiap orang akan mempunyai unik "berakhir" gaya mereka sendiri.

Unik "berakhir" gaya anda adalah tabiat yang akan berada di tempat apabila anda mati. Pendekatan ke arah Death Big hanya peralihan yang lain (dari badan ini ke dalam apa sahaja yang datang akan datang) dalam aliran seumur hidup detik-detik peralihan. Ia adalah Peralihan Besar. Dan ia adalah salah satu yang paling misteri. Dalam Kematian, corak tabiat paling dalam fikiran kita yang melonjak ke hadapan dengan daya yang kuat. Tabiat yang mendalam adalah pengumpulan berbilion jawapan kepada hidup yang anda telah lakukan setakat ini.

"Kami mendapatkan baik pada apa yang kita amalkan." (Joko Beck) Jika anda mengamalkan mengelakkan pengakhiran, maka anda akan mengelakkan Kematian sehingga akhir sangat. Jika anda mengamalkan keberanian tenang dalam menghadapi detik-detik peralihan yang tidak diketahui, anda akan membawa keberanian tenang untuk Misteri Besar. Amalan mati setiap hari. Jika kita dapat "baik" di Kematian sedikit, mungkin kita akan dapat membawa rahmat dan kebijaksanaan untuk masa peralihan yang paling mencabar daripada mereka semua, Kematian besar.

Pelan Tindakan untuk Kematian & Dying

Langkah ketiga adalah perasan bagaimana tenaga bergerak. Lima Fasa perubatan Cina adalah peta untuk bagaimana tenaga bergerak dalam proses transformasi. Melalui proses, maksud saya apa jua keadaan hidup yang mempunyai awal dan akhir. Ia boleh menjadi tindakan membaca artikel ini, memandu ke kedai runcit, atau kitaran hidup manusia. Selain menerangkan bagaimana tenaga bergerak, Lima Fasa menerangkan sumber yang ada pada setiap tahap perjalanan melalui proses kehidupan.

Setiap Fasa menerangkan kualiti tenaga. Musim dan tahap pembangunan manusia yang dikaitkan dengan setiap Fasa membantu menerangi kualiti tenaga. Mari kita mulakan dengan Air dan bergerak melalui setiap Fasa.

Air adalah berkaitan dengan musim musim sejuk. Tenaga yang lebih lagi, menguncup, meletakkan di tunggu sebelum pergolakan musim bunga. Dari segi kehidupan manusia, ia dikaitkan dengan pra-konsep, konsep, masa dalam rahim dan peringkat awal awal. Ia adalah tenaga yang berpotensi sebelum struktur. Ia adalah tulen Makhluk. Fikirkan yang baru lahir dengan mata yang menakjubkan luas tidak tahu sempadan di antara dirinya dan dunia. Dari segi proses, ia adalah sebelum proses seterusnya mengambil bentuk.

Wood berkaitan dengan Spring. Tenaga yang pergi ke atas. Bumi mula melonjak dan berdenyut. Bercambah siku jalan keluar dari benih. Daun hijau Vibrant bercakap tentang kehidupan baru dan cita-cita untuk mencapai matahari. Dalam kehidupan manusia, ia berkaitan dengan tenaga bergerak dari tidak sedar kepada sedar. Ia adalah daya penggerak pembangunan ego dan personaliti sejak kecil lagi. Ia adalah masa dalam proses membayangkan, membuat rancangan dan keputusan. Ia adalah peringkat apabila idea berusaha untuk nyata ke dalam dunia.

Api dikaitkan dengan musim panas. Ketika matahari bergerak menuju ke arah titik yang tertinggi di langit di Summer Solstice, hari-hari lebih panjang. Terdapat lebih banyak haba dan cahaya pada masa ini. Tenaga yang menerangi dunia, pemutus ke arah luar dan menyentuh segala-galanya. Fasa api mewakili tenaga dalam kesedaran penuh bergerak ke dunia dalam bentuk bersuara. Ia adalah fasa pembangunan dewasa awal. Dalam fasa api kita bertindak, bertindak balas, menyatakan kehendak kita, melaksanakan rancangan dan keputusan kita, menegaskan keperibadian kita, membuat tanda watak individu kita pada dunia luar. Dalam proses, ia adalah pengalaman yang bertenaga puncak.

Bumi dikaitkan dengan akhir musim panas. Tenaga yang meneutralkan dan menenangkan. Ia adalah apabila tenaga mengambil bentuk. Ia adalah sempurna, berair, pic masak. Ia berkaitan dengan matang dewasa. Ia adalah masa dalam satu proses di mana kita mendapat kesan daripada tindakan kita, apabila perkara yang telah dinyatakan, diasimilasikan atau bersepadu dalam realiti setiap hari. Ia adalah masa untuk menikmati buah-buahan pekerjaan kita.

Mari kita meluangkan masa tambahan dengan kedua-dua fasa akan datang. Budaya yang memberi tumpuan kepada pengeluaran dan kelajuan, ini peralihan bertenaga sebelah kelambatan dan pengalaman dalaman diberikan kurang penting dan perhatian. Kita perlu mengamalkan lebih berada di sini.

Kejatuhan adalah masa Metal. Daun jatuh pokok. Green digantikan dengan coklat. Tenaga yang mula mengecut, pusing ke dalam. Perkara yang boleh kembali ke benih. Ini adalah masa yang dalam proses yang apabila perkara-perkara yang berakhir, datang ke siap, dan melepaskan. Perkara yang menjadi bersepadu sepenuhnya & naluri. Ia adalah masa untuk menyambung ke rindu dalaman, membezakan apa yang paling berharga & penting. Organ berhubung dengan Fasa ini adalah Paru-paru dan usus besar. Organ-organ ini berfungsi dengan mengambil dalam apa yang bernilai dan melepaskan tdk perlu begitu.

Kesedihan membolehkan kita tahu kita berada dalam fasa ini. Di klinik dan dalam pengalaman saya sendiri, ini boleh menjadi emosi mencabar untuk pengalaman sepenuhnya. Ia sering merasakan "terlalu besar" dan semua memakan masa untuk berehat ke. Juga, frasa yang muncul dengan kesedihan dalam pelanggan saya ialah, "Saya fikir saya berurusan dengan ini. Apabila ia akan berakhir?" Ia adalah baik untuk ingat hadiah itu telah disediakan dengan pergerakan tanpa halangan kesedihan melalui diri kita.

Pertama, sedih menawarkan Siaran. Tiada apa-apa dibandingkan dengan kelonggaran selepas seruan yang baik. Menangis yang baik adalah salah satu yang wrings daripada badan. Ini sungguh berbeza yang prihatin dengan "menjaganya agar tetap bersama-sama" atau "yang rasional." Ia seperti detik-detik manis tenang selepas kilat tiba-tiba hujan. Kedua, menurut preciousness tumbuh lebih banyak kita membenarkan kesedihan ungkapan sepenuhnya. Preciousness adalah pengalaman serentak nilai dan keindahan dalam kehidupan dan kefanaan semua kehidupan. Ia dinyatakan oleh sentimen, "O 'ini juga akan berlaku." Preciousness adalah kesan bergegas daripada vista menakjubkan. Preciousness adalah lonjakan kegembiraan pahit manis apabila memeluk anak anda sebelum anda pergi ke tempat kerja, rasa cinta dan mengetahui tidak ada jaminan anda akan melihat satu sama lain lagi. Akhirnya, tenaga kesedihan meningkatkan kecerdikan. Mengetahui apa yang penting dan apa yang tidak diperlukan lagi. Pada akhir proses, seperti perpecahan romantis atau berakhir pekerjaan, terdapat peluang untuk merasa kehilangan, mengumpulkan pembelajaran dari pengalaman, dan membuat keputusan tentang apa yang berharga. Anugerah ini membawa ke hadapan ke dalam pengalaman yang akan datang dengan pilihan yang lebih bijak.

Jika Fasa Metal terlekat atau dielakkan, penyakit psiko-spiritual dan fizikal timbul. Gangguan fizikal daripada paru-paru dan usus besar (contohnya. Asma, sembelit atau cirit-birit) yang nyata. Pada peringkat psiko-spiritual, hubungan yang tidak sihat kepada kerugian dan keuntungan berkembang. Ini boleh dinyatakan sebagai berlarutan tidak sihat di alam kesedihan yang berputus asa atau rindu tidak pernah puas. Hanya melihat barang-barang berakhir tanpa kesedaran kecantikan, nilai, dan barang-barang juga mula pilin jiwa ke bawah ke dalam vorteks berputus asa. Hanya melihat keindahan dan nilai dalam "perkara-perkara" dunia tanpa mengakui akhir yang tidak dapat dielakkan mereka membawa kepada sifat materialistik menggenggam. Ketidakseimbangan logam juga boleh muncul sebagai sikap tabah - ketiadaan luar biasa daripada kesedihan dan kerinduan.

Kesedihan datang dalam gelombang. Dan, seperti selepas malam air pasang dan ombak terhempas, permata muncul di pantai. Makhluk yang menakjubkan dan tidak diketahui dari kedalaman laut terletak di sana untuk penemuan anda ...

Prepping untuk bercakap saya akan datang di Kematian & Dying membawa saya untuk berhadapan dengan soalan yang saya akan bertanya kepada penonton, "Bagaimana anda pengakhiran? Apakah gaya akhir yang anda?" Seperti yang saya mencerminkan, saya merasakan simpulan di tekak saya dan rasa perkataan diucapkan dan dihapuskan kesedihan. Saya teringat dua pengebumian yang diadakan untuk Luke, kawan saya terbaik dalam gred 11 dan ke-12. Dia adalah seorang kanak-kanak liar. Ketika kami bersama-sama, hippi, bomoh, pemberontak, dan remaja bergabung dan meletup dalam puisi dan lakaran improvisational. Kami akan mengekori dari sekolah kami di pinggir bandar Dallas berpura-pura menjadi jemaah pengembara, tempat untuk pergi dan berdoa kepada segala-galanya.

Selepas kejatuhannya di pergunungan di Jerman, badannya telah dihantar pulang ke Amerika dan terdapat upacara Kristian sakit-sesuai ini yang berakhir dengan sepupunya berdiri dan menjerit dalam kesedihan, "Saya tidak tahu apa yang Luke anda semua bercakap tentang! Luke adalah terlalu baik untuk dunia " Saya duduk di bangku gereja, ketulan di tekak, bisu. Upacara pengebumian kedua adalah keluar di Lake Belton. Yang ini adalah saya membuat baik untuk janji saya membuat beliau bertahun-tahun yang lalu. Apabila hidup, dia membuat saya berjanji untuk memberinya satu pengebumian Viking. Jadi tahun kemudian, saya meletakkan bersama-sama model Viking kraf, dicat Sejo (nama samaran) di sebelah, dan mendapati diri saya dengan tiga adik-beradik dan rakan-rakan mereka di teluk batu kapur di tasik itu. Tasik ini menggegarkan dan berjaya melahirkan pahlawan hujung minggu penuh bir dan ayam zipping di atas jetskis dan Powerboats mereka. Saya mula menegaskan bahawa majlis ini akan menjadi bencana yang lain. Ajaib, daripada huru-hara itu datang seketika kesunyian. Saya memegang bot di tangan saya sebagai Johnny mendayung aku jauh ke dalam tasik dalam tiub dalam. Saya dibakar kapal, dan kami mempunyai pengebumian Viking Luke mahukan. Walaupun saya akhirnya menemui ritual yang betul, kotak suara saya masih tersekat, dan saya berada di kerugian sebanyak kata-kata yang betul.

Jadi, saya mengambil masa untuk menulis sajak pujian 16 tahun kemudian di atas lantai rumah saya. Seperti yang saya tulis, perkataan dan air mata dan kesedihan dan pujian mengalir keluar. Tekak saya longgar dan saya meninggalkan pengalaman yang berasa bahawa Luke tidak pernah mati. Bomoh, penyair, artis, kanak-kanak liar kurang sopan tinggal di dalam saya, menghidupkan saya. Petang itu, tanpa saya bercakap perkataan tentang Madah peribadi saya, salah seorang daripada adik Luke mempunyai mimpi dengan Luke dan saya di dalamnya. Saya adalah seorang peramal dalam mimpi beliau.

Dan sekarang kita masuk semula ke dalam Fasa Air. Kami bermula dengan Air - potensi yang tidak terhingga konsep. Sekarang kita masuk potensi yang tidak terhingga Kematian. Lima Fasa adalah bulatan dengan tiada permulaan benar atau akhir. Sama seperti fizik menjelaskan: perkara yang tidak boleh dicipta atau dimusnahkan, semata-mata berubah. Air berkaitan dengan musim sejuk ini. Ia dikaitkan dengan Cold, sensasi yang menetapkan sebagai kehangatan daun badan sebelum kaku mayat. Ia adalah masa yang dalam proses untuk bertukar walaupun lebih mendalam dalam, memupuk tenang, mendengar dan menetapkan niat untuk proses seterusnya. Air adalah Misteri Besar. Ia adalah alam yang tidak sedarkan diri. Ia adalah di luar masa dan ruang, pemikiran linear dan kognitif mengetahui.

Kami kehendaki timbul daripada Fasa Air. Will mempunyai dua aspek:

Menggunakan tekad kami untuk secara dinamik menggubal niat paling dalam kita di dunia (contohnya. Menerajui kempen untuk mengumpul wang untuk rawatan dan kesedaran diri selepas kehilangan orang yang dikasihi untuk membunuh diri)
Menggunakan kesediaan untuk menyerahkan jauh ke dalam hubungan yang harmoni dengan paradoks hidup. (contohnya. Sebagai-baik saja dengan apa yang diketahui dan tidak dapat diketahui. Perkara dan tenaga adalah akhirnya dibahagikan.)
Emosi yang dihadapi di sini adalah takut. Untuk membolehkan diri kita jatuh jauh ke dalam tenaga air tidak takut untuk menghapuskan, tetapi untuk rela berpaling ke arah Fear kami, tinggal terbuka dan sedar dengan It. Fungsi Fear adalah untuk melindungi dengan meningkatkan kesedaran. Dalam satu tangan, ia menandakan sambutan untuk menjalankan, melawan, atau menyembunyikan daripada bahaya yang dihadapi dalam alam sekitar, seperti beruang di dalam hutan atau perampok di lorong gelap. Pada peringkat dalaman, ia naik ke atas seperti yang kita menghadapi fobia psikik paling dalam kita, seperti merealisasikan kematian seseorang. Di sini, kita mempunyai pilihan untuk mengalihkan perhatian diri kita dan berakar umbi dalam tabiat ketagihan atau kekal stabil dan mendapat akses lebih mendalam kepada semula jadi kita mengetahui. Kebijaksanaan adalah keupayaan untuk mengemudi dunia melalui semula jadi mengetahui. Keutamaan Air adalah Bijaksana.

Menurut tradisi dalaman Perubatan Cina, setiap daripada kita dikurniakan dengan takdir yang unik. Sebuah kehidupan dihabiskan di Kebijaksanaan adalah kehidupan merawat benih yang unik ini makhluk, mempelajari keadaan yang sempurna dan menyebabkan untuk membenarkan benih ini bercambah, bunga, dan kemudian anggun kembali ke kompos. Keupayaan kami untuk berperikemanusiaan berpaling ke arah Fear mendalami keupayaan untuk mendengar dan bertindak balas dengan sewajarnya kepada permintaan terdalam ini roh.

Kim berkata beliau takut apa yang akan datang. "Big Unknown" merasa mengancam. Saya ditawarkan untuk memegang tangannya dan perjalanan ke dalam tenaga yang tidak diketahui bersama-sama. Sambil memaling lebih mendalam ke dalam, jauh daripada TV dan gambar-gambar pantai berpasir dan harapan untuk sembuh dari Kanser paru-paru, dia mula membayangkan medan kuda. Kuda umur yang berbeza bermain dan berehat. Saya mempunyai pemikiran bahawa kuda yang "meletakkan keluar ke padang" mungkin menjadi Reframe menyenangkan yang tidak dapat dielakkan itu. Dengan suara yang ingin tahu, dia berkata, "Mereka hanya bermain." Saya rasa settle badannya dan menjadi lembut. Dan kemudian takut dimasukkan. Dia mula menggeletar. Dan kemudian goncang seperti badan hypothermic muncul dari ais tasik retak. Saya mengingatkan beliau bahawa saya berada di sana dan dia boleh datang dan membuat hubungan mata apabila ketakutan menjadi terlalu besar. Kami menari di tepi yang tidak diketahui untuk sepanjang satu jam. Minggu depan saya melihat dia, dia menangis teresak-esak keseluruhan jam. Pada akhir jam, saya bertanya sama ada dia mahu membuat satu tarikh untuk saya melawat beliau minggu depan. Dia berkata, "Aku boleh mati minggu depan." Enam hari kemudian, dia meninggal dunia.

Organ-organ yang berkaitan dengan air adalah buah pinggang dan pundi kencing. Masalah fizikal dan psiko-spiritual timbul apabila kita terjebak atau mengelakkan ungkapan penuh Fasa Water. Masalah dalam pembiakan, pertumbuhan, dan pembangunan (contohnya. Kemandulan, menopaus awal, kecacatan kelahiran) mencerminkan ketidakseimbangan dalam Air. Sakit belakang, lutut, dan pergelangan kaki yang terdedah kepada kecederaan. Pendengaran dan kepala kehilangan rambut mencerminkan kelemahan dalam Buah Pinggang. Psycho-rohani, ketakutan dan kebimbangan menguasai minda semasa mengelakkan tenaga Air. Satu pilihan gaya hidup "membakar lilin di kedua-dua hujung" adalah penerangan mengenai ketidakseimbangan Air. Daripada mendalam, pemahaman yang berdasarkan realiti dan pelaksanaan sumber seseorang (tenaga, masa, fizikal dan kebolehan mental), pilihan yang membawa kepada keletihan dan kekurangan akan diambil. Oleh kerana minda tidak mempunyai hubungan yang sihat untuk Bertakwalah dan paradoks hidup, penggunaan sumber-sumber dalaman dan luaran akan menjadi tidak bijak. Menjadi terperangkap dalam tenaga air yang membawa kepada personaliti terperangkap dalam fantasi. Satu contoh klasik ialah pucat, kurang masak meditator bertubuh tidak selesa dalam keadaan di luar amalan "mengesakan" dalam malap dinyalakan dewan meditasi.

Saya telah bekerja mengenai perkara ini mendaki batu di dalam dan luar selama lebih 6 tahun. Pada mulanya, ia berasa mustahil. Satu impian paip. Memegang begitu kecil jari saya berasa seperti mereka telah pecah. Bergerak begitu kuat bisep saya merasakan seperti mereka akan snap dan menggulung seperti cepat menarik balik skrin tingkap murah 70-an. Namun, dengan mojo sedikit persaingan daripada rakan-rakan saya dan beberapa latihan, mendaki membengkak ini curam batu kapur perlahan-lahan menjadi mungkin.

Dan Jones telah meninggal dunia pada malam sebelumnya, hanya beberapa jam selepas kami melihat dia di Hospice itu. Selepas Hospice, kita bersidang di rumah saya, memegang jawatan sebagai peringatan tanpa persediaan yang termasuk ketawa dan hormat dan pantulan pada kematian dan mati. Keesokan harinya, saya pergi mendaki. Kami mendapat satu permulaan yang lewat karang itu. Suhu mesra mendaki segar pagi sudah tiada lagi. Petang Texas matahari panggang di atas. Dari langkah pertama, saya tahu sesuatu yang unik yang berlaku. Saya rasa ringan, hampir seperti levitating. Bergerak sukar dirasai mudah dan saya ingat mempunyai rasa ingin tahu jenaka kerana saya melayang ke atas batu. Badan saya bergerak dengan kuasa dan ketepatan, tetapi fikiran saya berasa seperti satu titik kesedaran di luar diri saya. Saya menjadi saksi ingin tahu dalam gerakan. Ia adalah out-of-badan pengalaman teliti dalam badan saya. Kerana saya berdiri di atas dinding, kegembiraan penuh saya.

Kemudian saya merasakan kehadiran Dan. Satu kegembiraan yang besar diselitkan kewujudan saya. Dalam detik-detik, saya nampak dengan jelas bahawa Dan ialah pada segala-galanya. Setiap sel badan saya, setiap molekul saya masih bernafas, setiap pakis dipenuhi tebing saya naik. Beliau hidup. Dan saya melihat bahawa kita semua lakukan juga. Kami tidak pernah benar-benar mati atau dilahirkan, bentuk-beralih hanya tenaga yang timbul dan lulus dalam bidang ini berterusan aktiviti. Mesej, "Semua itu Esa," dipenuhi saya dengan tenaga yang sangat besar.

Sinopsis

Amalan mati setiap hari.

A. Jeda, Reflect, dan Notis semasa kecil "pengakhiran" hidup

B. Dapatkan rasa "gaya akhir yang" anda: corak tabiat pemikiran, emosi, dan sensasi badan semasa pengakhiran

Gunakan 5 Fasa sebagai Peta dan pelajaran

A. Sebagai Peta yang lain: ketahui fasa anda berada dalam berdasarkan tenaga; melihat mana fasa anda lebih suka dan yang anda mengelakkan

B. Sebagai peringatan: terdapat hadiah yang timbul secara semula jadi dari setiap Fasa walaupun emosi yang tidak selesa

Membangunkan keupayaan anda untuk kekal dengan kesedihan (Metal) dan takut (Air).

A. hadiah kesedihan:
1. Akhbar: kelonggaran fizikal selepas seruan yang baik; tenang mental selepas kesedihan adalah berpengalaman sepenuhnya
2. preciousness: pengalaman serentak kefanaan hidup dan kecantikan / nilai
3. Discernment: mengetahui apa yang penting dan tidak penting

B. hadiah Ketakutan:
1. Kebijaksanaan dalaman: dapat mendengar dan menjalankan semula jadi mengetahui; menetapkan niat dan menggunakan gerak hati
2. Kebijaksanaan luar: penggunaan mahir sumber luar untuk memupuk sumber dalaman
3. Adakah
a. Keupayaan untuk secara dinamik nyata niat paling dalam kita di dunia
b. Keupayaan untuk menyerahkan jauh ke dalam hubungan yang harmoni dengan paradoks hidup

Tidak ada komentar:

Posting Komentar