Minggu, 08 November 2015

Mendapatkan Rotator cuff Anda Kembali Pada Track

Mendapatkan Rotator cuff Anda Kembali Pada Track

Kecederaan cuff alat pemutar adalah sukar, hanya meminta sesiapa yang telah mengalami ini jenis kecederaan. Kini hanya ada rasa sakit yang hebat dari air mata ini, tetapi pergerakan lengan semulajadi yang diambil mudah, tiba-tiba menjadi sebelah mustahil untuk dilakukan. Kecederaan ini boleh mengubah hidup ramai orang dan mengambil bersama-sama masa untuk sembuh. Terdapat juga jalan raya untuk pemulihan dan maklumat yang anda perlu membiasakan diri dengan untuk memutuskan apa yang opsyen pemulihan yang terbaik untuk anda.

Pakar-pakar perubatan tahu bahawa bagi sebahagian besar, kecederaan cuff alat pemutar bukan sahaja berlaku, melainkan jika terdapat beberapa jenis trauma benda tumpul diletakkan di atas kawasan bahu yang jatuh atau kemalangan kenderaan yang tidak baik. Punca biasa diteruskan penggunaan berulang-ulang selama beberapa tahun haus dan lusuh pada otot dan tendon di kawasan itu. Pergerakan berulang-ulang dari masa ke masa boleh menyebabkan kerosakan yang cukup, dan memandangkan keadaan yang betul akan membuat air mata yang agak mudah dan hampir kepastian.

Kedua-dua pilihan utama anda akan mempunyai apabila berurusan dengan pemulihan adalah pembedahan sama ada atau menjadi terlibat dengan program terapi fizikal. Pertama anda perlu berbincang dengan doktor anda dan mendapatkan input profesional mereka dan juga meluangkan masa di talian dan membaca mengenai pesakit lain pengalaman dengan kedua-dua jalan raya yang sangat berbeza untuk pemulihan, sebelum anda membuat keputusan muktamad anda. Rekod menunjukkan bahawa doktor biasanya mengesyorkan pembedahan untuk pesakit yang telah mengalami air mata tiba-tiba. Air mata tiba-tiba amat menyakitkan dan memerlukan dos harian ubat tahan sakit dan boleh mengambil 6 bulan dan terapi fizikal untuk sembuh secara semula jadi.

Masih terdapat rahsia-rahsia perubatan seperti mengapa sesetengah orang seolah-olah tidak menjadi lebih baik walaupun usaha terbaik mereka di berikutan nasihat daripada doktor mereka. Dalam kes kecederaan cuff dan senaman yang disyorkan tidak seolah-olah bekerja, ramai akan membuat keputusan untuk melakukan pembedahan untuk mempercepatkan penyembuhan, mengurangkan berterusan yang tidak berkesudahan kesakitan dan memendekkan masa untuk mendapatkan semula penggunaan mereka sia-sia jika tidak, anggota badan. Ia adalah lebih sukar dan hampir mustahil untuk melakukan banyak aktiviti harian dengan hanya satu tangan, dari mendapat berpakaian untuk pembungkusan barangan runcit.

Pembedahan untuk beberapa sangat membantu, untuk orang lain ia boleh sama menyakitkan dan menghadkan sebagai kecederaan cuff itu sendiri. Pembedahan bukan pasti api cepat untuk semua. Ia boleh membawa mobiliti dan fungsi serta melegakan kesakitan, lebih cepat daripada pilihan lain. Jika pembedahan tidak adalah pilihan yang berdaya maju untuk mengejar, adalah amat penting untuk membuat terapi fizikal dan senaman sebahagian daripada rutin harian anda. Ini tidak akan meningkatkan fungsi lengan anda dan membantu anda mendapatkan semula penggunaan anggota badan yang penting ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar