Minggu, 08 November 2015

Penyembuhan Holistik Healing Benar Adakah dalam Being Seluruh

Penyembuhan Holistik Healing Benar Adakah dalam Being Seluruh

Penyembuhan holistik adalah mengenai penggunaan pendekatan semula jadi untuk mendapatkan semula keseimbangan fizikal dan mental. Ubat kesihatan semula jadi adalah biasa tetapi tidak fokus. Fokus utama adalah keseluruhan kesejahteraan dan ketenangan fikiran.

Apabila seseorang itu memerlukan penyembuhan, banyak tenaga orang yang memberi tumpuan kepada kesakitan dan ketidakselesaan yang disebabkan oleh penyakit itu. Kerana tujuan penyembuhan semulajadi adalah untuk menyimpan jumlah baki, penyakit itu perlu sembuh untuk menghapuskan gangguan. Hanya selepas itu akan baki kembali fokus. Ini jenis penyembuhan tidak boleh menggantikan rawatan perubatan yang betul terutamanya dengan lebih penyakit sever.

Penyembuhan holistik berasal dari makna "seluruh" kerana fokus untuk menangani jumlah baki seseorang dan bukan hanya satu aspek. Ia adalah cara yang lebih berhubung dengan unsur-unsur dan mendapatkan pemenuhan hidup yang lebih baik melalui penemuan semula jadi. Tiap-tiap orang mempunyai laluan individu mereka sendiri, walaupun terdapat beberapa asas-asas asas yang membawa melalui setiap aspek.

Salah satu aspek yang asas adalah kepercayaan rohani dan nilai-nilai. Walaupun ia tidak kira apa agama satu adalah sebahagian daripada, kepercayaan rohani mesti membawa satu ke dataran yang lebih tinggi. Ia adalah kira-kira yang baik kepada orang lain, yang cenderung kepada hubungan yang bermakna, penjagaan alam sekitar dalam kira-kira dan mempunyai belas kasihan dan penerimaan orang lain. Ia adalah tentang mencari kesejahteraan dalaman yang menggalakkan segala sesuatu yang baik dan berjalan dengan apa yang boleh ditemui di dalam. Ia adalah mengenai menghargai unsur-unsur dalam alam semula jadi yang telah diberikan untuk tujuan keseimbangan dan penyembuhan.

Banyak penyakit dan kesakitan adalah disebabkan oleh kekurangan makanan yang berkhasiat atau kerana penyalahgunaan kepada badan fizikal. Kebanyakan ketidakselesaan hidup adalah diri yang disengajakan dan boleh dicegah atau tetap dengan aktiviti akal seperti senaman dan tidur yang tetap. Banyak penyakit emosi atau mental adalah disebabkan oleh cita-cita mementingkan diri sendiri atau kekurangan kawalan pemikiran yang membawa kepada pandangan yang untethered pada realiti. Ini tidak bermakna bahawa setiap penyakit fizikal atau psikologi adalah diri sendiri. Apa yang bermakna adalah bahawa banyak ketidakselesaan dalam kehidupan berkaitan antara satu sama lain dan boleh disembuhkan melalui kehidupan yang lebih seimbang dan tidak mementingkan diri sendiri.

Terdapat banyak bentuk terapi holistik termasuk terapi berasaskan tenaga seperti kerja chakra, niat doa, akupunktur, aromaterapi, senaman dan diet yang semula jadi. Di samping itu terdapat herba, Ayurveda dan ubat-ubatan Cina.

Terdapat banyak lagi bentuk terapi ini dengan segala-galanya dari pekerjaan tenaga menggunakan batu urut ikrar positif untuk kesihatan mental. Utama adalah untuk mula meneroka beberapa teknik dan untuk mencari apa yang terbaik untuk setiap individu. Hanya individu yang benar-benar tahu apa yang terbaik untuk mereka. Namun, ia adalah bijak untuk mendapatkan nasihat daripada mereka yang pakar dalam industri mereka sendiri. Pada akhir hari, kita semua adalah makhluk rohani berpakaian badan-badan fizikal cuba untuk mencari keseimbangan kedua-duanya. Keseimbangan tidak datang dalam satu malam; ia datang satu langkah pada satu masa. Jangan berlari lebih pantas daripada anda mempunyai kekuatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar