Minggu, 08 November 2015

Avocado Fruit: Penyembuhan Semulajadi untuk Kesihatan Penyakit

Avocado Fruit: Penyembuhan Semulajadi untuk Kesihatan Penyakit

The alpukat atau mentega buah-buahan berisi buah pear- berbentuk dengan satu biji yang besar yang dikelilingi oleh pulpa bahan makanan itu. Ia biasanya dijumpai di dalam merah atau warna ungu. Buah ini telah diperkenalkan di Mauritius pada tahun 1780.

Buah ini mengandungi jumlah yang baik daripada lemak yang bebas daripada asid butyric berbanding buah-buahan lain. Ia menyediakan rintangan yang tinggi terhadap jangkitan bakteria oleh yang diperkaya dengan mencukupi vitamin A. Ia juga didapati tinggi dalam kandungan protein daripada roti atau makanan bijirin lain. Walaupun, ia adalah bebas daripada kandungan serat.

Ini buah-buahan berkrim didapati diperkayakan dengan kandungan nutrien seperti serat, vitamin K, vitamin B6, asid folik, kalium, kuprum, vitamin C dan kalori. Ia juga telah memperolehi diperkaya dengan "asid oleik" - lemak monotaktepu yang membantu dalam menurunkan tahap kolesterol dalam badan. Kerana faedah semula jadi ia dipanggil sebagai buah-buahan sihat dan dipelihara di dunia. Ini juga didapati mempunyai jumlah kalium yang baik yang membantu dalam mengawal tahap tekanan darah di dalam badan, strok dan penyakit jantung.

Marilah kita tahu bagaimana kita boleh menggunakan alpukat untuk mengubati beberapa penyakit kesihatan?

Gangguan pencernaan Sistem: buah-buahan ini membuktikan untuk menjadi ubat yang sangat baik untuk mengubati gangguan perut. Pengambilan buah-buahan ini bersama-sama dengan betik masak menjadikannya makanan ruji bagi hyperacidity. Tambahan pula ini dapat membantu dalam memerangi kolitis, biliousness dan autointoxication.

Bau mulut: Pengambilan avokado benar-benar membantu dalam merawat masalah nafas berbau. Pengambilan Its sempurna menghilangkan penguraian usus yang merupakan punca sebenar penyakit ini.

Psoriasis: Untuk merawat psoriasis dengan berkesan, ia adalah dinasihatkan bahawa minyak alpukat hendaklah digunakan di kawasan yang terjejas dua kali sehari untuk mendapat keputusan yang berfaedah.

Beauty Aid: Buah ini digunakan dengan meluas sebagai bantuan keindahan dalam banyak krim, pencuci dan pelembap untuk pemalsuan kesan penuaan pra-matang, dehidrasi kulit. Ia juga digunakan dalam syampu dan mandi minyak untuk menyuburkan kulit kepala dan rambut tidak bersemangat.

Pada asasnya orang suka makan avokado ini dengan cara sandwich yang disediakan dengan menambah ham dan mayonis.

Ia adalah disyorkan bahawa buah-buahan ini boleh dimakan dalam bentuk segar dan mentah. Walau bagaimanapun jika anda mahu menyimpan untuk tempoh yang lebih lama maka anda perlu mash bahagian yang berisi dan menyimpannya dimeteraikan beg poli dan disimpan dalam peti sejuk. Dengan cara ini anda boleh menyimpan buah ini untuk 4-5 bulan. Sekiranya anda ingin membeli bersedia untuk makan atau avokado masak maka pastikan untuk memilih yang dengan kulit beralun mempunyai warna hijau gelap. Orang-orang yang keras batu dalam alam semula jadi tidak harus dipilih kerana ini bukan lagi masak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar