Minggu, 08 November 2015

Mudah Teknik Chakra Imbangan

Mudah Teknik Chakra Imbangan

The 'chakra' istilah adalah istilah Sanskrit yang bermaksud 'roda' atau 'perubahan' dalam bahasa Inggeris. Ia adalah satu konsep tentang pusaran roda seperti di dalam tubuh manusia. Perubatan tradisional India percaya bahawa chakra wujud betul-betul di permukaan dua etheric manusia. Chakra ini dipercayai wujud sebagai 'pusat-pusat kuasa' badan. Terdapat tujuh chakra utama atau pusat tenaga dalam badan.

Tujuh chakra adalah chakra asas / Root, yang Sacral Plexus, Plexus Solar, Plexus Hati, yang Tekak, Mata Ketiga, dan Crown. Setiap chakra dipercayai mencakupi bidang-bidang tertentu badan dan asas fungsi makhluk fizikal dan rohani.

Terdapat beberapa teknik-teknik berkesan dan praktikal untuk mencapai keseimbangan chakra. Sebagai contoh, bahu dan leher kesakitan adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan chakra. Amalan ini mencadangkan teknik mudah yang boleh membantu melegakan kesakitan yang disebabkan oleh ketidakseimbangan tersebut.

Anda tidak perlu mendapatkan urutan yang baik untuk melegakan sakit bahu. Teknik chakra praktikal menerangkan cara yang mudah bagaimana anda boleh melegakan sakit bahu sendiri. Untuk melakukan aktiviti, menyediakan satu atau dua bola tenis dan kaus kaki. Letakkan bola atau kedua-dua bola di dalam kaus kaki, yang perlu kemudian diikat pada akhir pembukaannya.

Berbaring di atas lantai dengan belakang ke bawah. Meletakkan kaus kaki dengan bola atau bola di bawah kawasan bahu tertentu di mana terdapat rasa tidak selesa. Roll bahu dengan perlahan agar bola tenis / s. Apabila berbuat demikian, berhati-hati sebagai tempat yang terjejas itu boleh berasa tender terutamanya jika sakit bahu yang telah berada di sana untuk beberapa waktu sudah.

Jika anda lebih suka urut yang lebih kukuh, bekerja lebih mendalam melalui mengangkat pinggul anda dari lantai. Adakah ini anda roll pada masa yang sama. Berbeza intensiti yang dihasilkan dengan menggerakkan pinggul dan ke belakang atau sisi ke sisi. Seperti yang anda bergerak ke atas, melakukan eksperimen sedikit dan mengetahui kedudukan yang akan berasa lebih baik untuk anda. Ambil perhatian bahawa semakin lama anda melakukan aktiviti ini mudah, ketegangan lebih banyak anda mungkin boleh lepaskan.

Adakah teknik yang sama apabila anda berniat untuk menyasarkan tulang belakang anda untuk bersantai keseluruhan dan bantuan. Sekali lagi, meningkatkan tekanan di kawasan-kawasan di mana terdapat lebih sakit dan tidak selesa. Latihan chakra mudah adalah yang terbaik disyorkan untuk orang yang bekerja dengan komputer kebanyakan masa serta pemandu - -Orang yang biasanya mengadu leher atau sakit bahu kerana seharian bekerja.

Anda juga boleh cuba kerikil, jika anda boleh mencari satu dengan bentuk segi tiga yang lebih baik. Anda perlu berhati-hati apabila menggunakannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar