Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Curcumin Manfaat Kesihatan Anda

Bagaimana Curcumin Manfaat Kesihatan Anda

A rempah popular dalam budaya Timur, kebanyakan orang tidak tahu bagaimana curcumin memberi manfaat kepada kesihatan anda, tetapi ia adalah begitu kuat (dan lazat) Setiap orang yang berminat untuk menjalani kehidupan yang panjang dan sihat harus menyedari betapa rempah ini boleh memberi kesan kepada anda kesihatan.

Apa Curcumin?

Curcumin tidak sebenarnya rempah sendiri tetapi adalah salah satu daripada bahan-bahan Kunyit rempah popular India. Ia curcumin yang memberikan Kunyit ia warna kuning bersama majoriti manfaat kesihatan yang berkaitan dengan rempah ini. Biasanya digunakan dalam kari, kunyit / curcumin mempunyai rasa yang kuat yang mungkin tidak dihargai di Barat tetapi jika anda mahu benfits kesihatan anda sentiasa boleh mendapatkan dos curcumin yang disyorkan dalam kapsul (walaupun ia dicadangkan bahawa makan dalam makanan adalah lebih memberi manfaat kepada kesihatan anda). Digunakan selama berabad-abad di India, Asia dan Timur Tengah untuk masakan dan perubatan menggunakan ia telah lama diiktiraf untuk itu anti radang dan melegakan kesakitan hartanah tetapi masyarakat perubatan pada hari ini juga menyedari bahawa ia ciri-ciri penyembuhan menjangkau lebih jauh daripada itu.

Bagaimana Curcumin Manfaat Kesihatan Anda

Kajian baru-baru ini telah menunjukkan bahawa curcumin boleh memberi manfaat untuk semua dari sakit artritis, untuk kesihatan otak kanser untuk mencegah Alzheimer. Seperti yang dicadangkan di atas, ia boleh dinikmati dalam makanan anda atau diambil dalam bentuk kapsul tetapi cara sama ada, terdapat sisi curcumin Beberapa memberi kesan kepada anda mungkin mahu tahu tentang yang dibincangkan dalam bahagian bawah. Itu yang berkata, ia adalah agak selamat dan antioksidan kuat yang benar-benar boleh membantu kesihatan anda secara keseluruhan.

Menurut kajian baru-baru ini curcumin didapati untuk melegakan kesakitan dan meningkatkan mobiliti untuk pesakit dengan osteoartritis. Kajian ini menggunakan formula khusus yang termasuk 200 mg curcumin yang mempunyai ciri-ciri anti-radang yang unggul. Malah, ia bekerja begitu baik bahawa ia telah menganggap mereka lebih hebat berbanding NSAIDS biasanya digunakan dengan kesan sampingan yang jauh lebih rendah.

Satu lagi salah satu faedah curcumin mempunyai kaitan dengan itu kesan positif ke atas kesihatan otak. American Journal Of Epidemiologi melaporkan walaupun kegunaan sekali-sekala kunyit-curcumin boleh meningkatkan kuasa otak seperti yang diuji dengan menggunakan ujian mental standard yang dikenali sebagai Mini Mental Peperiksaan Negeri. Bukan itu sahaja tetapi satu lagi kajian yang dilakukan di Universiti Kebangsaan Singapura melaporkan bahawa curcumin boleh melarang membantu pembangunan plak amiloid yang deposit protein berbahaya dijumpai di dalam otak pesakit Alzheimer dan boleh memainkan peranan dalam melambatkan perkembangan penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar