Minggu, 08 November 2015

Bagaimana saya Bolehkah Beritahu Saya Ada Batu Karang Dalam Hati Saya?

Bagaimana saya Bolehkah Beritahu Saya Ada Batu Karang Dalam Hati Saya?

Sepanjang penyelidikan saya dengan beribu-ribu pesakit yang mengalami hampir setiap jenis penyakit, termasuk penyakit terminal, saya mendapati bahawa setiap orang mempunyai sejumlah besar batu karang di dalam hati dan, dalam banyak kes, juga dalam pundi hempedu. Apabila orang-orang ini dihapuskan batu-batu ini melalui siram hati dan diperkenalkan mudah Tabiat kesihatan membentuk dan langkah-langkah sokongan, mereka pulih daripada penyakit yang mencabar kaedah konvensional dan alternatif rawatan.

Apa yang berikut adalah penerangan beberapa tanda-tanda yang lebih biasa menunjukkan kehadiran batu karang di dalam hati dan pundi hempedu. Jika anda mempunyai apa-apa daripada mereka, anda kemungkinan besar akan mendapat manfaat yang besar dari pembersihan hati dan pundi hempedu anda. Dalam amalan saya, saya telah mendapati tanda-tanda ini untuk menjadi sangat tepat. Sekiranya anda tidak pasti sama ada anda mempunyai batu-batu, ia mungkin berguna untuk membersihkan hati pula; ia boleh meningkatkan kesihatan anda dengan ketara, tanpa mengira. Terdapat pepatah lama: ". Bukti puding berada di pemakanan" Satu-satunya cara untuk mencari untuk diri sendiri sama ada anda mempunyai batu karang adalah untuk melakukan siram hati. Anda akan mendapati bahawa apabila anda membuang semua batu-batu yang boleh hadir, tanda-tanda penyakit akan beransur-ansur hilang, dan kesihatan akan kembali normal.

Tanda-tanda dan Marks

Kulit itu

Fungsi utama kulit adalah untuk terus menyesuaikan badan dalaman persekitaran luaran yang sentiasa berubah-ubah, termasuk suhu, kelembapan, kekeringan, dan cahaya. Di samping itu, kulit meliputi badan untuk melindungi kita terhadap kecederaan, mikrob, dan ejen berbahaya yang lain. Selain daripada keperluan untuk berurusan dengan pengaruh luar, kulit juga memantau dan menyesuaikan diri mengikut perubahan dalaman yang berlaku dalam badan. Oleh itu, kulit mencerminkan keadaan organ-organ dan cecair badan, termasuk darah dan limfa. Mana-mana fungsi jangka panjang yang tidak normal badan tidak dapat tidak akan muncul dalam kulit kerana kecacatan kulit, perubahan warna, atau keadaan yang berubah, seperti kekeringan, kulit berminyak, kedutan, garisan, dan sebagainya. Hampir semua masalah kulit mempunyai akar mereka dalam keadaan hati tidak seimbang. Batu karang menyebabkan gangguan peredaran darah, yang mengurangkan bekalan nutrien kepada, dan pembuangan sisa dari, kulit dan mencegah perkembangan yang sihat dan kitaran perolehan normal sel-sel kulit. Markah yang berikut adalah terutamanya menunjukkan batu karang di dalam hati dan pundi hempedu:

Bintik hitam dan tompok coklat kecil atau besar yang warna jeragat atau tahi lalat: Mereka biasanya muncul di sebelah kanan atau kiri dahi, antara kening atau di bawah mata. Mereka juga boleh muncul di atas bahu kanan atau di antara tulang belikat. Yang paling menonjol adalah bintik hati yang dipanggil di belakang tangan dan lengan, sering dilihat di kalangan orang pertengahan umur dan warga tua. Jika batu karang, yang secara spontan dikeluarkan oleh pundi hempedu, terperangkap dalam usus besar, tempat-tempat itu juga boleh muncul di kawasan di mana ibu jari dan jari telunjuk bertemu. Kawasan-kawasan hati biasanya pudar setelah majoriti batu dikeluarkan dari hati dan pundi hempedu. Kebanyakan orang menganggap bahawa bintik hati adalah disebabkan oleh kerosakan matahari dan "normal" penuaan. Ini adalah sebuah mitos. Bintik hati, seperti namanya, datang dari hati. Pendedahan kepada cahaya matahari semata-mata membawa ke permukaan kulit mendapan sisa asid yang sedia ada.

Kedutan menegak antara kening: Mungkin terdapat satu baris dalam atau dua, kadang-kadang tiga, talian di rantau ini. Garisan-garisan atau kedutan, yang tidak adalah sebahagian daripada penuaan semula jadi, menunjukkan pengumpulan banyak batu karang di dalam hati. Mereka menunjukkan bahawa hati telah meluas dan telah keras. Semakin dalam dan lebih lama kedutan, lebih banyak kemerosotan fungsi hati telah berkembang. Satu barisan berhampiran kening yang betul juga menunjukkan kesesakan di limpa. Tambahan pula, garisan menegak mewakili banyak kekecewaan ditindas dan kemarahan. Kemarahan timbul apabila batu karang menghalang aliran hempedu yang betul. Satu sifat yg bersifat hempedu adalah salah satu yang menyimpan toksin terperangkap-toksin yang hati cuba untuk menghapuskan melalui hempedu. Sebaliknya, kemarahan boleh mencetuskan pembentukan batu hempedu. Jika tompok putih atau kuning mengiringi kedutan, sista atau tumor boleh membangunkan di dalam hati. Jerawat atau pertumbuhan rambut di antara kening, dengan atau tanpa kedutan, menunjukkan bahawa hati, pundi hempedu, dan limpa terjejas.

Kedutan mendatar merentasi jambatan hidung: Ini adalah tanda gangguan pankreas kerana batu karang di dalam hati. Jika garis amat dalam dan disebut, mungkin ada diabetes pancreatitisor.

Warna hijau atau gelap kawasan kuil di sisi kepala: Ini menunjukkan bahawa hati, pundi hempedu, pankreas, dan limpa yang tidak begitu aktif kerana deposit batu karang dalam kedua-dua hati dan pundi hempedu. Ini boleh diiringi oleh warna hijau atau biru pada kedua-dua belah jambatan hidung, yang menunjukkan fungsi limpa terjejas. Satu barisan mendatar merentasi jambatan hidung membayangkan kelemahan pankreas.

Kulit berminyak di kawasan dahi: Ini mencerminkan prestasi hati yang lemah disebabkan oleh batu karang. Begitu juga dengan peluh yang berlebihan di bahagian kepala. Satu warna kuning pada kulit muka menunjukkan gangguan fungsi hempedu dari hati dan pundi hempedu, dan kelemahan pankreas, buah pinggang dan organ-organ perkumuhan.

Kehilangan rambut di bahagian tengah kepala: Tanda ini menunjukkan bahawa hati, jantung, usus kecil, pankreas, dan organ-organ pembiakan semakin sesak dan teruk. Terdapat kecenderungan untuk mendapat penyakit kardiovaskular, masalah pencernaan yang kronik, dan pembentukan sista dan tumor. Uban awal rambut menunjukkan bahawa fungsi hati dan pundi hempedu adalah kurang aktif.

Hidung

Pengerasan dan penebalan di hujung hidung: Ini menunjukkan kelemahan hati kronik, menyebabkan pengerasan arteri dan pengumpulan lemak di sekitar kelenjar jantung, hati, limpa, buah pinggang, dan prostat. Jika pembesaran itu adalah berlebihan dan saluran darah yang boleh dilihat, serangan jantung atau strok mungkin berlaku.

Hidung sentiasa merah: Keadaan ini menunjukkan satu keadaan yang tidak normal di dalam hati, dengan kecenderungan ke arah tekanan darah tinggi (hipertensi). Hidung ungu menunjukkan tekanan darah rendah. Kedua-dua keadaan ini adalah disebabkan oleh hati yang tidak seimbang, penghadaman, dan fungsi buah pinggang.

Hidung sumbing atau lekukan daripada hujung hidung: Tanda ini menunjukkan denyutan jantung yang tidak teratur dan bisikan hati. Jika separuh daripada hidung sumbing adalah lebih besar daripada yang lain, ini menunjukkan bahawa satu bahagian jantung adalah tidak normal diperbesarkan. Serangan aritmia dan panik boleh menemani keadaan ini. Mungkin ada kesesakan limfa yang teruk disebabkan oleh gangguan pencernaan seperti sembelit, radang usus, ulser perut, dan sebagainya. Liverfunctions adalah lemah kerana yang banyak batu karang memotong bekalan darah ke sel-sel hati. Rembesan hempedu tidak mencukupi. (Nota: Saya sendiri telah melihat clefts dalam hidung hilang selepas curahan hati.)

Hidung membongkok ke arah kiri: Melainkan yang disebabkan oleh kemalangan, bentuk ini simetri hidung membayangkan bahawa organ-organ di sebelah kanan badan yang kurang aktif. Ini termasuk hati, pundi hempedu, buah pinggang kanan, naik kolon, ovari kanan atau buah zakar, dan sebelah kanan otak. Punca utama keadaan ini adalah pengumpulan batu karang di dalam hati dan pundi hempedu (hidung mungkin untuk kembali ke pusat apabila batu-batu yang dikeluarkan).

Mata

Skincolor bawah mata kekuningan: Ini menunjukkan bahawa hati dan pundi hempedu yang terlalu aktif. Gelap, warna juga hitam dalam keputusan kawasan yang sama apabila buah pinggang, pundi kencing, dan organ-organ pembiakan overtaxed kerana gangguan yang panjang sistem penghadaman. Kelabu A, warna pucat akan berlaku jika buah pinggang dan, kadang-kadang, paru-paru pincang tugas kerana lymphdrainage tidak wajar dari organ-organ ini. Juga, sistem endokrin akan terjejas.

Air yang mengandungi beg di bawah kelopak mata yang lebih rendah: ini terbentuk akibat daripada kesesakan dalam penghadaman dan organ-organ perkumuhan, yang menyebabkan saliran limfa yang tidak mencukupi dari kawasan kepala. Jika ini beg mata yang kronik dan mengandungi lemak, ini menunjuk ke arah kehadiran keradangan, sista dan, mungkin, ketumbuhan dalam pundi kencing, ovari, tiub fallopio, rahim, dan prostat.

Awan putih meliputi murid mata: Awan banyak terdiri daripada lendir dan zarah protein merosot. Ia menunjukkan perkembangan katarak disebabkan oleh hati yang lemah telah lama wujud dan prestasi penghadaman.

Kemerahan berterusan dalam putih mata: Keadaan ini adalah disebabkan oleh unjuran kapilari, gangguan dalam fungsi peredaran darah dan pernafasan yang menunjukkan. Patch lendir putih atau kuning dalam putih menunjukkan mata yang badan terkumpul jumlah yang tidak normal bahan-bahan lemak kerana hati dan pundi hempedu telah mengumpulkan kuantiti yang banyak batu karang. Apabila ini berlaku, badan itu mempunyai kecenderungan untuk membangunkan sista dan tumor kedua-dua benigna dan malignan.

Satu garis putih tebal meliputi bahagian pinggir iris, terutamanya bahagian-bahagian yang lebih rendah: Ini menunjukkan pengumpulan sejumlah besar kolesterol dalam sistem peredaran darah. Sistem limfa juga mempunyai kesesakan utama dan pengekalan lemak. (Nota: Jika anda ingin memahami sambungan mata dan iris dengan pelbagai bahagian badan, saya cadangkan anda belajar ilmu iridology, atau tafsiran mata.)

Mata telah kehilangan kilau semula jadi mereka dan bersinar: ini menandakan bahawa kedua-dua hati dan buah pinggang sesak dan tidak dapat menapis darah dengan betul. "Kotor" darah, sarat dengan toksin atau bahan buangan, adalah lebih berat dan lebih lembap daripada darah bersih. Darah menebal melambatkan peredaran dan mengurangkan oksigen dan bekalan nutrien kepada sel-sel dan organ-organ, termasuk mata. Jika keadaan ini berterusan, sel-sel akan merosot dan tidak dapat tidak semakin tua atau mati. Mata dan braincells terutama terjejas kerana darah telah mengalir menentang graviti untuk mencapai mereka. Masalah penglihatan yang paling adalah hasil langsung atau tidak langsung mengurangkan kapasiti darah pembersihan oleh hati dan buah pinggang. Darah yang bersih dan kaya dengan nutrien dari sihat, hati yang cekap boleh mengalir dengan mudah dan menyihatkan mata tisu yang lebih baik, sekali gus meningkatkan masalah mata yang paling.

Lidah, Mulut, bibir, dan Gigi

Lidah bersalut kuning atau putih, terutama di bahagian belakang: Ini menunjukkan ketidakseimbangan rembesan hempedu, yang merupakan punca utama masalah penghadaman. Sisa toksik makanan dihadamkan dan ditapai atau reput berlegar dalam saluran usus. Ini blok limfa aliran dalam saluran toraks dan menghalang toksin dan mikrob di kawasan tekak dan mulut dari yang dikeluarkan.

Gigi jejak di sisi lidah, sering disertai oleh pelepasan lendir putih: Ini menunjukkan penghadaman yang lemah dan tidak mencukupi penyerapan nutrien dari usus kecil.

Jerawat pada lidah: Mereka adalah penunjuk kepada masalah penghadaman dan kehadiran penapaian dan bahan rosak dan dalam kedua-dua usus kecil dan besar.

Keretakan pada lidah: Ini adalah tanda-tanda masalah usus jangka panjang. Apabila makanan tidak disertai oleh jumlah yang mencukupi hempedu, ia tetap sebahagian dihadamkan. Makanan yang tidak dihadam adalah tertakluk kepada kebusukan bakteria dan, dengan itu, menjadi punca keracunan. Pendedahan berterusan dinding usus untuk toksin yang bakteria ini menghasilkan mengganggu dan mencederakan ia. Luka-luka yang terhasil, parut, dan pengerasan dinding usus kemudiannya ditunjukkan di retak pada lidah. Mungkin terdapat sedikit atau tiada pelepasan lendir pada lidah.

Berulang pelepasan lendir ke dalam tekak dan mulut: Bile boleh muntah ke dalam perut, dengan itu merengsa lapisan perlindungan dan menyebabkan pengeluaran lendir yang berlebihan. Sebahagian daripada hempedu dan mukus boleh sampai ke kawasan mulut. Ini boleh membuat buruk (pahit) rasa di dalam mulut dan menimbulkan percubaan kerap pada penjelasan tekak, yang kadang-kadang melibatkan batuk. Mukus pelepasan tanpa rasa pahit ini terhasil apabila makanan tidak dicerna dengan betul, dan toksin dihasilkan. Lendir ini membantu untuk memerangkap dan meneutralkan beberapa racun ini, tetapi sebagai kesan sampingan, ia menyebabkan kesesakan.

Nafas berbau dan sendawa yang kerap: Kedua-dua tanda-tanda menunjukkan arah kehadiran dihadamkan, penapaian, atau bahan rosak dan dalam saluran GI. Bakteria yang bertindak ke atas bahan buangan menghasilkan gas, yang boleh menjadi sangat toksik pada masa-masa, oleh itu bau busuk yang berpunca dari nafas.

Pembentukan kerak di sudut-sudut mulut: Ini menunjukkan kehadiran ulser duodenum, disebabkan oleh memuntahkan hempedu ke dalam perut, atau oleh sebab-sebab lain yang dibincangkan sebelum ini. Ulser di pelbagai tempat di mulut atau di acara lidah yang keradangan atau ulser yang berlaku di dalam bahagian yang sama pada saluran GI. Sebagai contoh, ulser mulut pada bahagian luar mata bibir anda yang lebih rendah kepada kehadiran luka ulser dalam usus besar. Herpes ('kudis sejuk') di bibir sepadan dengan lebih keradangan teruk dan ulser pada dinding usus.

Bintik-bintik hitam atau patch pada bibir: Tanda-tanda ini berlaku apabila halangan dalam hati, pundi hempedu, dan buah pinggang mengakibatkan kelambatan dan genangan peredaran darah dan saliran limfa di seluruh badan. Maka bolehlah maju, penyempitan abnormal kapilari darah. Jika warna bibir kemerahan (gelap) atau ungu, ini menunjukkan bahawa jantung, paru-paru, dan fungsi pernafasan telah diikat.

Bibir bengkak atau berkembang: Keadaan ini menunjukkan gangguan usus. Jika bibir yang lebih rendah adalah bengkak, usus besar mengalami sembelit, cirit-birit, atau kedua-duanya, berselang-seli di antara mereka. Gas beracun terbentuk daripada makanan secara tidak wajar dicerna, yang menimbulkan kembung dan ketidakselesaan perut. A bibir atas bengkak atau diperbesarkan menunjukkan masalah perut, termasuk masalah pencernaan, sering disertai dengan 'pedih ulu hati. An, mulut tertutup rapat tidak normal menunjukkan bahawa seseorang yang mengalami gangguan hati, pundi hempedu, dan, mungkin, buah pinggang. Jika bibir yang lebih rendah kering, kulit, dan berpecah dengan mudah, di sana sama ada mungkin sembelit kronik atau cirit-birit, dengan sejumlah besar asid beracun yang terdapat di dalam usus besar. Keadaan ini disertai oleh dehidrasi maju sel-sel usus besar.

Bengkak, sensitif, atau gusi berdarah: Mana-mana gejala-gejala ini berlaku apabila saliran limfa dari kawasan mulut tidak cekap akibat daripada kesesakan limfa usus. Darah mempunyai beban sebatian asid. Keradangan jauh di dalam tekak, dengan atau tanpa bengkak tonsil, juga disebabkan oleh sekatan limfa. Tonsillitis, yang sering berlaku di kalangan kanak-kanak, adalah tanda pengekalan berterusan toksin yang terkandung dalam cecair limfa dan back-curahan sisa dari saluran GI ke dalam tonsil.

Toothproblemsare biasanya disebabkan oleh ketidakseimbangan pemakanan: pencernaan lemah dan lebihan penggunaan bertapis, diproses, dan sangat asid membentuk makanan seperti gula, coklat, daging, keju, kopi, soda, dan sebagainya, mengurangkan badan mineral dan vitamin. Orang dewasa biasanya mempunyai tiga puluh dua gigi. Setiap gigi sepadan dengan vertebra tulang belakang, dan setiap vertebra adalah dihubungkan dengan organ utama atau kelenjar. Jika mana-mana empat gigi taring sedang mereput, sebagai contoh, ia menunjukkan kehadiran batu karang di dalam hati dan pundi hempedu. Satu warna kuning gigi, dan satu gigi taring khususnya, menunjukkan kehadiran racun dalam organ-organ yang terletak di rantau abdomen pertengahan, iaitu, hati, pundi hempedu, perut, pankreas, dan limpa. Bakteria tidak adalah punca kerosakan gigi. Mereka hanya menyerang tisu gigi yang sudah mempunyai nisbah asid-alkali yang tidak seimbang. Rembesan air liur yang betul juga memainkan peranan penting dalam melindungi gigi. Gigi benar-benar sihat berlangsung seumur hidup dan dikekalkan oleh sistem penghadaman yang sihat.

Tangan, kuku, dan Kaki

Putih, kulit lemak pada hujung jari adalah tanda pencernaan berfungsi dan sistem limfa. Di samping itu, hati dan buah pinggang mungkin membentuk sista dan tumor. Nyahcas berlebihan lemak mungkin berlaku, yang dilihat sebagai kulit berminyak pada kulit.

Kuku merah gelap menunjukkan ke arah kandungan yang tinggi kolesterol, asid lemak, dan mineral di dalam darah. Hati, pundi hempedu, dan limpa sesak dan kurang aktif, dan semua fungsi perkumuhan sedang dibebani dengan bahan buangan. Kuku putih menunjukkan pengumpulan lemak dan lendir di dalam dan sekitar jantung, hati, pankreas, prostat, atau ovari. Keadaan ini disertai oleh peredaran darah yang lemah dan tahap hemoglobin yang rendah (anemia).

Rabung menegak dalam kuku umumnya menunjukkan penyerapan miskin makanan dan gangguan pencernaan penting, hati, dan fungsi buah pinggang. Mungkin ada kepenatan. Rabung menegak yang kuat pada imej kecil, mungkin dengan hujung perpecahan, menunjukkan bahawa buah zakar seseorang dan prostat atau ovari tidak berfungsi dengan baik. Ini adalah disebabkan oleh ketidakberkesanan penghadaman dan sistem peredaran darah.

Lekuk mendatar dalam kuku menunjukkan perubahan yang luar biasa atau drastik dalam tabiat pemakanan. Perubahan yang boleh sama ada berfaedah atau berbahaya.

Titik putih pada kuku muncul apabila badan menghapuskan banyak kalsium dan / atau zink sebagai tindak balas kepada penggunaan yang berlebihan gula atau makanan dan minuman yang mengandungi gula. Gula mempunyai ciri-ciri yang sangat asid-membentuk dan leaches daripada mineral daripada tulang dan gigi.

A bertopi keras pada bola kaki: Keadaan ini menunjukkan pengerasan terjadi terhadap organ-organ yang terletak di tengah-tengah badan, termasuk hati, perut, pankreas, dan limpa. Ia menunjuk kepada pengumpulan banyak batu karang di dalam hati dan pundi hempedu.

Satu warna kuning pada kaki menunjukkan penimbunan banyak batu karang di dalam hati dan pundi hempedu. Jika warna mana-mana bahagian kaki berwarna hijau, maka limpa dan limfa fungsi teruk terganggu. Ini boleh membawa kepada sista dan tumor benigna dan malignan.

Kekerasan di hujung jari kaki keempat atau kalus di kawasan di bawah kaki keempat: Gejala ini menunjukkan bahawa fungsi pundi hempedu adalah bertakung. Ketegaran umum, keadaan bengkok, dan sakit di kaki keempat membayangkan sejarah yang panjang dalam batu karang dalam pundi hempedu dan hati.

Melengkung ibu jari kaki yang pertama: Jika lengkung kaki besar masuk ke arah kaki kedua, ia menunjukkan bahawa fungsi hati yang lemah kerana kehadiran batu karang dalam saluran hempedu hati. Pada masa yang sama, limpa dan limfa fungsi yang terlalu aktif kerana pengumpulan sisa-sisa toksik daripada makanan tidak cukup dicerna, sisa metabolik, dan serpihan selular.

Warna putih dan permukaan yang lasak dalam kuku kaki keempat dan kelima: Ini menunjukkan prestasi yang lemah hati dan pundi hempedu, dan juga buah pinggang dan pundi kencing.

Perlembagaan tahi Matter

Najis atau kotoran mengeluarkan bau yang tajam, masam, atau nyaring: Ini menunjukkan bahawa makanan tidak dicerna yang betul. Ditapai dan makanan reput dan kehadiran sejumlah besar bakteria 'tidak mesra' dalam najis menimbulkan bau yang tidak normal dan tekstur melekit. Najis Normal disalut dengan lapisan lendir nipis, yang menghalang dubur daripada kotor.

Najis kering dan keras adalah petanda sembelit, dan begitu juga najis melekit. Cirit-birit adalah satu lagi tanda prestasi lemah sistem penghadaman dan hati, khususnya.

Najis pucat atau tanah liat berwarna: ini adalah satu lagi petunjuk prestasi hati yang lemah (hempedu memberikan najis warna semula jadi berwarna coklat). Jika najis terapung, sejumlah besar lemak dihadamkan terkandung di dalamnya, menjadikannya lebih ringan daripada air.

Kesimpulan

Mungkin terdapat banyak lagi tanda-tanda dan gejala-gejala yang menunjukkan kehadiran batu karang di dalam hati dan pundi hempedu daripada yang disenaraikan di atas. Sakit di bahu kanan, siku tenis, bahu beku, kebas di kaki dan sciatica, sebagai contoh, mungkin tidak mempunyai hubungan yang jelas untuk batu karang di dalam hati. Namun apabila batu karang dikeluarkan, syarat-syarat ini biasanya hilang.

Badan adalah satu rangkaian maklumat, dan setiap pengaruh bahagian dan berkomunikasi dengan setiap bahagian lain. Tanda atau tanda-tanda pada kulit yang seolah-olah tidak penting, di mata, atau di jari kaki boleh menjadi petanda masalah kesihatan yang serius. Apabila anda mengenali mereka dan mengepam hati dan pundi hempedu anda, bersama-sama dengan mengamalkan regimen yang sihat diet dan gaya hidup, anda akan mendapati bahawa tanda-tanda kesihatan dan daya hidup mula muncul semula. Untuk mencegah penyakit dan membuat kesihatan kekal realiti praktikal dalam kehidupan anda, ia adalah penting untuk memahami apa yang sebenarnya menyebabkan batu karang di tempat pertama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar