Minggu, 08 November 2015

Crystal Healing untuk Chakra Mata Ketiga

Crystal Healing untuk Chakra Mata Ketiga

Chakra Mata Ketiga terletak di antara kening kami.
Ia mempunyai 96 kelopak.
Ia mengawal mata kiri, otak yang lebih rendah, hidung dan sistem saraf.
Kelenjar endokrin adalah pituitari
Ia dikaitkan dengan mental yang lebih tinggi.
Warna untuk Chakra ini adalah Indigo atau ungu
Kristal untuk Chakra ini adalah Amethyst

Ia adalah pusat untuk tambahan deria persepsi, gerak hati, kewaskitaan dan telepati. Kedua-dua mata fizikal dan mata ketiga membuat segi tiga mata seseorang itu melihat semua sebagai ilahi. Kejelasan mata ketiga disekat jika kita prasangka atau menghukum.

Ia mengawasi aktiviti semua chakra bawah. Ia membincangkan dengan membangunkan dan mempercayai gerak hati, membolehkan pengetahuan roh-roh yang datang melalui untuk membangunkan persepsi rasa tinggi untuk membantu dalam kehidupan. Seperti chakra lain mata ketiga telah didera dan perlu diseimbangkan dan dibersihkan.

Tenaga sekitar mata ketiga boleh menjadi sangat kuat. Ia boleh menakutkan untuk personaliti mental lemah. Apabila seimbang mata ketiga bergetar dengan warna indigo atau ungu.

Gangguan yang boleh dikaitkan dengan yang tidak seimbang Ketiga Chakra Mata adalah:

Katarak

Penyakit selesema

Glaukoma

Masalah Pendengaran

Long rabun

Sakit mental

Migrain

Rabun Pendek

Sinusitis

Sakit kepala ketegangan

Chakra Mata Ketiga dikaitkan dengan kuasa psikik, gerak hati yang lebih tinggi, telepati dan perjalanan astral. Ia juga mengawal fikiran terbuka, pembangunan mental, impian, kenangan dan penglihatan kedua, dan juga membantu kita dengan wawasan. Chakra Mata Ketiga juga membolehkan kita melihat gambar yang lebih besar.

Positif ASPEK YANG BERKAITAN DENGAN MATA CHAKRA KETIGA:
Berkarisma
Berkarisma
Setia
Integriti
Jangka Beyond sendiri
Berdikari

ASPEK NEGATIF ​​YANG BERKAITAN DENGAN THE THIRD EYE CHAKRA
T Lihat Big Picture
Egomaniac
Tidak bertimbang rasa
Tidak Mempercayai Intuition
Manipulatif
Bukan Ketegasan

Di bawah adalah senarai alat-alat yang boleh digunakan untuk membantu dengan mengimbangkan Chakra Mata Ketiga:

Kristal:
Amethyst, Chariot, Stichtite, Purpurite, lepidolit, Ungu Fluorite, Ungu Tourmaline.

Minyak Essential:
Cedarwood, Clarey Sage, Jasmine, Vetiver, Basil, Nilam dan Rosemary.

Penyembuhan bunyi sedang digunakan lebih dan lebih hari ini ke seluruh bahagian badan dan Chakra tidak ketinggalan dalam borang ini penyembuhan sebenarnya saya telah mendapati bahawa sesetengah orang bertindak balas lebih baik untuk Tuning Forks kemudian kristal. Orang juga menggunakan mangkuk nyanyian untuk sembuh, tetapi saya tidak menggunakan ini untuk penyembuhan, hanya masa yang saya telah menggunakan mangkuk nyanyian adalah apabila saya attuning seorang pelajar kepada Tahap Reiki, saya tidak akan mengulas mengenai penggunaannya. Terdapat mantera yang menggunakan bunyi untuk menyembuhkan dan meditasi, saya pasti kebanyakan anda pernah mendengar tentang "Omm" (tidak pasti ejaannya) dan terdapat mantera untuk Chakra juga, jadi saya akan memberi anda nota untuk penalaan garpu dan nama Mantra juga.

FORKS TUNING:
"A" 221.23Hz

Mantra:
KSHAM

Unsur:
Semua unsur-unsur

Zodiak:
Sagittarius, Aquarius dan Pisces

Planet:
Utarid, Zuhrah dan Uranus

Warna:

Mereka juga memainkan peranan yang besar dalam penyembuhan chakra seperti yang anda mungkin perasan sudah dengan jenis-jenis kristal digunakan untuk mengimbangi chakra. Saya akan memberikan gambaran umum tentang apa warna bermakna di sini dan kemudian dalam perjalanan yang lebih dalam melihat mendalam pada warna.

PURPLE:
Seperti biru, ungu memberi kesan menenangkan, menenangkan dan selesa. Selalunya ungu dikaitkan dengan kesedaran psikik dan gerak hati. Ungu merangsang perspektif rohani kita dan gerak hati. Ungu juga dianggap sebagai warna diraja, ia membawa bersamanya rasa tanggungjawab dan tujuan. Ungu membersihkan jiwa yang tidak terhingga dan menetapkan kita ke jalan kami memilih lama dahulu. Cinta yang mendalam juga merupakan aspek ungu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar