Minggu, 08 November 2015

Bahu beku (pelekat Capsulitis)

Bahu beku (pelekat Capsulitis)

Apakah ia?

Ini adalah gangguan yang sangat menyakitkan yang menjejaskan tisu fleksibel sekitar kapsul bahu, ini adalah tisu yang mengelilingi sendi glenohumeral bahu. Terdapat 3 peringkat dengan keadaan ini: yang pertama dipanggil "beku", 2, "beku" dan 3 yang dipanggil "pencairan". Ini adalah peringkat kesakitan dan beransur-ansur kehilangan pergerakan semakin buruk. Selepas beberapa ketika ia akan meringankan sehingga tetapi akan ada ketegangan berterusan, dan kemudian, akhirnya bahu perlahan-lahan kembali kepada fungsi normal. Anda boleh mengharapkan setiap fasa untuk bertahan selama kira-kira empat bulan

Apakah tanda-tanda?

Tanda-tanda termasuk kekejangan dan keradangan. Motion adalah terhad dan ia menyebabkan kesakitan kronik. Rasa sakit boleh memburukkan lagi apabila cuaca sejuk dan sudah tentu pada waktu malam menyebabkan isu-isu tidur. Ini juga boleh menyebabkan masalah di bahagian belakang dan leher, dan juga boleh menyebabkan kekejangan dan pergerakan tertentu boleh mencetuskan banyak kesakitan.

Apakah penyebab?

Ia boleh disebabkan oleh ketegangan atau kecederaan kepada kawasan bahu, dan dalam beberapa kes, gout boleh bertahan dari 4 bulan untuk lebih daripada 3 tahun. Keadaan ini juga boleh datang secara spontan (bahu beku idiopathic) dan boleh dikaitkan dengan penyakit sendi, paru-paru atau pembedahan payudara. Sebab yang lain adalah kurangnya cecair sinovial di antara soket bilah bahu dan tulang lengan atas.

Bagaimana untuk membuat ia lebih baik: Pergi ke organik, diet semula jadi, tiada racun, dan meletakkan fokus anda pada makanan yang menyembuhkan, seperti bawang, bawang putih, tomato, garam laut, enzim penghadaman dan jus sayur-sayuran. Dan cili merah akan menyebabkan anda berpeluh, cara yang baik untuk membolehkan tubuh untuk mula melepaskan toksin. Kemudian, anda perlu memulakan program pembersihan. Ia adalah membersihkan hati yang anda benar-benar mahu lakukan, tetapi anda perlu bermula dengan membersihkan parasit, maka buah pinggang membersihkan dan kemudian hati. Ini adalah kaedah yang diutamakan. Dan jika anda benar-benar mahu membersihkan secara menyeluruh bermula dengan membersihkan usus, dan termasuk membersihkan logam.

The membersihkan hati adalah sangat penting. Jika terlalu banyak toksin terkumpul di dalam badan hati boleh menjadi lambat untuk berfungsi dan lembap. A membersihkan hati boleh membantu dengan sakit belakang, membersihkan jerawat, ia akan membantu untuk mengurangkan kolesterol anda, dan membantu dengan psoriasis, alergi, ekzema, batu karang, asma, sakit bahu, sakit perut, bahagian atas belakang dan sakit lengan, batu karang, sakit pundi hempedu , sakit hati, penyakit kardiovaskular, tekanan darah tinggi, pedih hulu hati, kembung, IBS, sembelit, kanser, AIDS, MS, epilepsi, Alzheimer, Parkinson osteoporosis dan banyak lagi. The membersihkan hati adalah sangat penting dan perlu dilakukan lebih daripada sekali. Anda akan melihat beratus-ratus batu karang di dalam tandas apabila anda melakukan ini. Anda akan kagum!

Ramai pesakit mempunyai keputusan yang baik dengan penggunaan ais. Mengakhiri beberapa ais dihancurkan dalam tuala dan meletakkan ia ke hadapan bahu selama kira-kira 10 minit. Adakah ini sekerap mungkin dan termasuk 10 minit tempoh rehat. Jangan memohon ais secara langsung pada kulit ia boleh menyebabkan parut dan pemerangan kulit, dan menggunakannya pada bahu di mana anda mempunyai kesakitan.

Pada peringkat awal keadaan ini hangat mandi atau haba pek yang boleh membawa kelegaan. Kemudian berselang-seli antara ais dan haba juga bermanfaat.

Terapi urut dan rutin regangan sangat membantu. Senaman perlu menjadi lembut, dan lebih baik melakukan latihan di kolam renang atau jakuzi.

Anda boleh menggunakan bantal di bawah bahu yang tuanku lihat di belakang anda untuk membawa sedikit kelegaan untuk tidur. Juga ia akan membantu untuk tidur di sebelah mayat 'baik dengan bantal di antara pinggang dan bahu yang tidak baik.

Untuk pemulihan kedudukan yang terbaik untuk lengan ini adalah untuk membiarkan ia tergantung di sebelah sisi badan. Jangan gunakan anduh, ia meletakkan tekanan pada tendon anda.

Untuk mengurangkan keradangan anda boleh menggunakan minyak pati kemenyan dan / atau mur, lavender, Chamomile.

Herba yang akan membantu adalah balsem lemon, meadowsweet, Chamomile, likuoris, Wort St John, kulit pokok willow, keladi liar dan pisang, yarrow dan timun laut. Semua mempunyai ciri-ciri anti-radang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar